2007-08-04

Festes a la Vall de Gallinera

El cap de setmana passat fóu el rock a la mar a Dénia i...
aquest cap de setmana són les festes a la Vall de Gallinera, específicament a Benissivà-Benitaia, uns petits i boniquets pobles on, quan jo era més joveneta, acostumava a anar. Benirrama, Benialí, Benissivà, Benitaia, La Carrotja, Alpatró, Llombai y Benissili són els poblets que composen la Vall. Són molts els records que em vénen al cap al passejar-me per aquells carrers,... però tot ha canviat molt... no els pobles, que segueixen pràcticament intactes sinó la relació que m'unia a la gent d'allí,... Encara tinc amics per allí, i m'alegre molt de veure'ls cada cop, però tots em canviat molt des de llavors i recòrrer aquella carretera sinuosa envoltada de muntanyes i bancals de cirerers em posa nostàlgica.

Ahir fóu una nit ben completa en quant a festa. Els meus amics són festers i, per tant eren ells qui organitzaven la festa. En primer lloc Xavi Castillo que va fer els seu teatre crític, on es clava amb algun que altre membre de la política valenciana tal com la Rita Barberà, un dels seus personatges favorits, el Zaplana, l'alcalde d'Alcoi,... Molt descriptiu, la veritat. Ahir la paròdia anava relacionada amb la American's Cup, com deia ell: americans cap, hehehe
A continuació un grupet de folck que venia des de Sueca, els quals cantaven cançons populars de la Ribera, després la Gossa Sorda, els meus amics on toca aquell qui em va descobrir aquella bonica Vall i finalment Desgavell, els quals feia molt de temps que no els veia en directe i em vàren sorprendre molt positivament.

Fóu una nit agradable en la que em vaig trobar amb molts amics, entre ells una colla de pedregueros i pedregueres els quals feien nit al camping d'Alcalà. També hi era present la banda de música del meu poble i amics diversos de Dénia, Oliva, Bellreguard, Pego,...

1 comment:

Anonymous said...

kwam op jouw weblog terecht door op Google "Benirrama + historia" in te tikken. Wat komt een meisje van 24 (mijn dochters zijn 23) in de Vall de Gallinera doen ?
Wij hebben er een huis sinds 2006 en hoewel wij in België wonen en werken proberen wij zoveel mogelijk naar Benirrama te reizen.
Surf eens naar www.eenplekonderdezon.be
Groetjes, Marc